zondag 16 mei 2010

De kies-campagne van de Franstaligen

Vandaag heb ik toch eens raar opgekeken toen ik naar de Zevende Dag aan het kijken was. De Franstaligen hebben hun campagne op gang getrokken. En dat hebben we goed moeten horen. Wat me daar bijzonder aan opviel is dat die mensen allemaal nogal agressief uit de hoek kwamen. Bij MR hoorde ik een blonde vamp het hebben over Mangain (FdF), hoe blij ze wel was dat hij op de lijst stond want als het er op aankomt over communautaire kwesties is hij iemand die zijn tanden laat zien tegenover de Vlamingen en altijd zijn been stijf zal houden!




Bij CDH hoorde ik dan JD Lejeune één der vaders van Julie en Melissa, zeggen hoeveel respect hij wel heeft voor Joëlle Milquet want een échte vechtster, een ijzeren wil, etc. etc. ... hoe hij haar bewonderde omwille van die vechtslust, ... en zo ging dat nog wel een tijdje door. M.a.w. tot de tanden gewapend ginder in het Zuiden van het land.

In Wallonië gaan de verkiezingen duidelijk over de communautaire kwesties daar waar we in Vlaanderen niks anders horen dan dat het juist daarover niet zal gaan. Hoe kunnen die twee landsdelen ooit nog tot enige respectabele onderhandelingen komen als de verkiezingsthema’s nu al zo ver uit elkaar liggen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten